Aquest 2016, nou rècord de visitants al Museu d’Alcover.

El museu d’Alcover l’han visitat un total de 8.142 persones l’any 2016, xifra que suposa un augment del 9,31% respecte l’any anterior. Es tracta de la xifra més important mai assolida pel Museu.

L’increment s’ha produït de manera notable en totes les visites guiades que s’ofereixen des del Museu. Les visites guiades al Museu pugen un 27% respecte l’any anterior. Les visites en família pugen un 5% També pugen les visites guiades pel nucli antic (ruta urbana) amb un 14% respecte el 2015. Un altre punt d’interès pels visitants, és la visita guiada al convent de les Arts, puja un 4,5%. Finalment, la visita a l’Església Nova, puja un 1,5%.

Tot i les millores encara pendents, es pot dir que després d’una dècada d’intens treball el museu ha aconseguit amb èxit la seva transformació de ventafocs a princesa, gràcies a una millora progressiva i sorprenent de les funcions que desenvolupa, la qualitat dels serveis que ofereix i no menys important, el seu abast i impacte a nivell territorial.

Museu d’Alcover, museu enregistrat.

En un context com l’actual i tractant-se d’un museu local, enregistrar-se és tota una fita i un reconeixement a un treball i a una trajectòria d’anys. El museu d’Alcover,  fundat l’any 1967, estava reconegut fins ara com una col·lecció d’interès públic, és a dir, comptava amb una categoria inferior a la de museu oficial. Actualment dins del catàleg de museus de la Generalitat de Catalunya  poc més d’un centenar consten com a museu enregistrat.

Funció educativa

En els darrers anys, hem treballat per crear un projecte educatiu relacionat amb la nostra col·lecció de fòssils marins, únics al món. L’objectiu és generar coneixement, democratitzar la cultura i fer-la accessible al públic més jove i als nens, com un valor a potenciar dins de la seva etapa de formació. El nostre projecte pedagògic per a les escoles comprèn un seguit de propostes didàctiques adaptades als diferents nivells educatius.

Visita guiada