Arrenca la programació cultural de tardor al Museu d’Alcover

El Museu d’Alcover ja ha presentat la programació Tardor 2017. Aquesta correspon a la tercera edició de la programació cultural del Museu per aquest any i preveu dur a terme 4 actes, repartits en els mesos de setembre, octubre, novembre i desembre.

El primer acte tindrà lloc el dijous 14 de setembre sota el títol “Esplèndida conjunció de poemes, música i gravats de Ramon Muntanyola, Sebastià Rué i Anton Català”. L’acte tindrà una especial rellevància en referir-se als tres amics: Ramon Muntanyola, Sebastià Rué i Antoni Català Gomis, aquest darrer, fill d’Alcover i reconegut artista i a qui el museu dedica un espai expositiu permanent. Hi intervindran Mireia Català, filla del pintor Català Gomis i Josep M. Rovira i Valls, director de la revista Cultura i Paisatge, que en la seva edició d’enguany, la número 10, inclou dos articles sobre Muntanyola i un sobre Antoni Català i Gomis. Al final de l’acte, on es llegiran poemes i uns infants alcoverencs en llegiran d’Infants, ocells i nadales, es farà també una breu presentació de la revista. Mireia Català glossarà la personalitat artística del seu pare i la relació que va unir els tres personatges per fer arribar a fi de bé, l’edició d’aquella obra amb lletra música i les il•lustracions gràfiques.
Al mes d’octubre amb motiu de la Fira i Festa Major, el museu ha preparat una programació especial, que inclou la inauguració, el divendres 14 d’octubre, de l’exposició “Francisco Domingo (1920-2012): la vessant desconeguda”, i les visites guiades durant el cap de setmana de les exposicions sobre la vida burgesa i els fòssils marins, i activitats familiars pels quals vinguin amb els més petits.

El mes de novembre seguiran els actes, més concretament el dia 10 de novembre a les 19:30h amb la inauguració de l’exposició “Descobrim. Patrimoni als museus i col·leccions de l’Alt Camp” Organitzada pels Serveis Territorials de Cultura de la Generalitat a Tarragona i el museu d’Alcover.

Tancarà l’agenda de tardor, el taller de nadal pels més petits on realitzarem una felicitació a partir d’un collage de sorra, roba… el taller tindrà lloc el 16 de desembre a les 11 del matí.