12 Juliol, 2021

ELS OBJECTES TENEN ÀNIMA, DESCOBRIM-LA?

Amb aquesta pregunta-repte situem els nens i nenes en la pell de petits investigadors per descobrir que els objectes son callats, però nosaltres amb l’ajut del museu, haurem de donar-los veu tot escoltant el que ens expliquen.

• Descobrirem el cor del museu: gràcies a entrar als magatzems i conèixer la tasca de conservació i restauració, però sobretot, per adonar-nos que al darrere de cada objecte antic hem de trobar a l’ésser humà que és història i memòria.
  • Observarem: després de fer una petita tria anirem a la sala de tallers on podrem manipular i comparar objectes antics en funció d’un context real.
  • Construïrem hipòtesis: a partir d’imaginar perquè servien els objectes en el passat, què van significar i sobretot, quin és el representant actual i com seran en un futur. Tenen representant actual? Existiran o no? Canviaran molt? Per què alguns perdran la seva utilitat?…
  • Compartirem coneixement: un cop acabada la investigació en grups, es presentaran les idees als companys i companyes a la sala de conferències d’acord amb una adinàmica de grup engrescadora, amb l’objectiu d’obrir un enriquidor debat.
  • Demostrarem les habilitats artístiques: perquè per a la presentació a la sala de conferències els haurem demanat fer el dibuix de la idea d’un prototip d’objecte d’aquí a cent anys,  el qual finalitzada l’activitat s’exposarà al museu en l’exposició col.lectiva virtual “Com serà en el futur…”
  • Edat: 10 a 12 anys