Esplèndida conjunció de poemes, música i gravats de Ramon Muntanyola, Sebastià Rué i Anton Català

Quan:
14 setembre, 2017 @ 7:30 pm
2017-09-14T19:30:00+02:00
2017-09-14T19:45:00+02:00
On:
Museu d'Alcover
Carrer de la Costeta
1-3, 43460 Alcover, Tarragona
Espanya
Preu:
Gratuït
Contacte:
Museu d'Alcover

agenda17

Amb motiu de la celebració del centenari del naixement de Ramon Muntanyola, s’han celebrat actes a Tarragona, Reus, La Selva del Camp, Montblanc, Mont-ral i naturalment a l’Espluga de Francolí. Aquest mes de setembre el Museu d’Alcover se suma als actes commemoratius del Centenari de Ramon Muntanyola i ho fa amb una especial rellevància en referir-se als tres amics: Ramon Muntanyola, Sebastià Rué i Antoni Català Gomis, aquest darrer, fill d’Alcover i reconegut artista i a qui el museu dedica una espai expositiu permanent.

Ramon Muntanyola l’any 1948 va publicar el segon llibre de poemes: Infants, ocells i nadales. Anys més tard, el 1967, els tres amics van col•laborar fent un edició d’aquelles nadales amb la música que havia composat per a cada una d’elles mossèn Sebastià Rué i Antoni Català i Gomis va realitzar uns boixos per il•lustrar-les. Se’n va fer una edició limitada i avui aquelles 60 pàgines són una veritable obra d’art.

En l’acte hi intervindran Mireia Català, filla del pintor Català Gomis i Josep M. Rovira i Valls, director de la revista Cultura i Paisatge, que en la seva edició d’enguany, la número 10, inclou dos articles sobre Muntanyola i un sobre Antoni Català i Gomis. Es llegiran poemes i uns infants alcoverencs en recitaran d’Infants, ocells i nadales. Mireia Català glosarà la personalitat artística del seu pare i la relació que va unir els tres personatges per fer arribar a fi de bé, l’edició d’aquella obra amb lletra, música i les il•lustracions gràfiques.