octubre, 2019

12octallday13JEP 2019 bandolers, pedres i palaus A la fira de bandolers visita guiada al nucli antic d'Alcover i al museu amb tast de cervesa artesanal

Event Details

Visita guiada amb tast per gaudir d’una experiència cultural inoblidable!

Alcover és una vila amb un fort regust bandoler que des de fa més d’una dècada dedica una fira a divulgar i recordar l’essència del poble. El bandolerisme esdevé l’excusa perfecta per endinsar-nos a descobrir la memòria de la vila, enmig d’un silenciós patrimoni material i immaterial digne de ser interpretat.
Enguany, des del museu ens proposem fer valdre aquest escenari fantàstic on se celebra la fira. I per a fer-ho que millor que organitzar una complerta visita guiada que s’ofereix durant tot l’any sota el suggeridor títol, Bandolers, pedres i palaus.

Per què Bandolers?
El record dels bandolers ens trasllada a l’època de màxim esplendor de la vila, els segles XVI i XVII, i convida a conèixer uns segles d´or a través de l’empremta palesa dins del nucli antic: portalades amb la data de construcció i escuts heràldics, edificis majestuosos plens d’història, racons on es conserven relats quotidians sobre la vida passada, etc.

Quines Pedres?
Les cases nobles i els edificis imponents que conserva la vila estan construïdes amb pedres, però, en aquest tram de la visita volem anar més enllà i malgrat que parlem de pedres, aquestes ens traslladen més enllà del Renaixement, al Triàsic. A l’exposició Triàsic, explosió de vida, coneixerem el secret més ben guardat de les Muntanyes de Prades quan tot ho inundava un antic mar tropical.

Visitarem un Palau?
Curiosament, l’edifici històric que acull el museu és una casa noble construïda al segle XVII que amb el pas del temps s’anà aburgesant. L’exposició, Ca Batistó, Modernitat burgesa, des de fa uns anys que dóna a conèixer una nova mentalitat sorgida d’una època de canvi i de progrés de la qual en som hereus.
I per acabar, a les antigues cavallerisses de la casa farem un tast d’una espectacular cervesa artesanal produïda a Alcover, La Rosita.

Activitat gratuïta per la fira. Cal reserva prèvia. places limitades.

Dissabte 12 i diumenge 13 a les 12h. Durada 1 hora i mitja. Cal estar al museu 5 minuts abans de la visita.

Time

octubre 12 (Dissabte) - 13 (Diumenge)