9 Maig, 2022

“MiMo. El mirador del molí de la vall”

Al bell mig de la vall del riu Glorieta us convidem a visitar la nova exposició temporal del museu sota el títol “MiMo: una mirada a la vall a través dels sentits i de les emocions”. Un muntatge en clau de sostenibilitat medioambiental que gràcies als recursos audiovisuals i interpretatius esdevé una experiència única per completar la visita a la vall.

Què trobem en aquesta exposició?

Un espai cultural viu des d’on visualitzar la vall a vista d’ocell a partir d’un recorregut que parteix del mateix poble d’Alcover, per acabar a Mont-ral i als Motllats, al capdamunt on neix el Glorieta. Tot plegat, per descobrir enmig de la vegetació i les muntanyes importants testimonis del passat que ens parlen d’altres formes de vida, com l’ermita de les Virtuts, o de com s’han aprofitat els recursos naturals de la vall, i molt especialment el de l’aigua. És per això que ens aturarem a l’antiga Central Hidroelèctrica del Glorieta i al molí de Dalt, el qual forma part d’una xarxa de molins hidràulics que recorren la vall. Sense oblidar-nos de fer esment d’altres formes d’aprofitament dels recursos naturals com la construcció de marges en pedra seca per salvar el pendent del terreny i poder conrear-hi, l’aprofitament dels boscos o l’activitat ramadera. Tot plegat, a partir de mirar la vall com un ecosistema en equilibri on la humanització del territori i la biodiversitat del paisatge, van conviure en perfecta harmonia fins no fa massa temps.

Com treballem per la sostenibilitat del nostre ecosistema terrestre #ODS15?

Obrim la ment del visitant a reflexionar sobre com és d’important recuperar i mantenir l’equilibri sistèmic que durant segles ha caracteritzat la vall del riu Glorieta. L’exposició ens ha de permetre fer una mirada a la vall en profunditat i d’aquesta manera fer valdre el seu passat, però també el seu valuós present, en clau de futur.

L’exposició està dins l’antic assecador d’un molí paperer rehabilitat i batejat amb el nom de MiMo al mas de Forès. +INFO SOBRE LA VALL

v

HORARIS I TARIFES:

Horari: De 10 a 13h, el segon i el quart diumenge de juny, juliol, agost i setembre.

Tarifes: 2€

Tarifa gratuïta: amb el tiquet de l’aparcament de mas de Forès (màxim 5 persones), alcoverencs i alcoverenques, persones amb discapacitat, persones en situació d’atur i menors de 12 anys.

*  El recorregut de l’exposició és accessible per al públic amb mobilitat reduïda

Visites guiades a partir del mes de setembre. Us informarem!