Magí Sunyer enceta els actes de l’Any Aladern amb una xerrada al museu d’Alcover

Alcover commemora enguany el centenari de la mort de l’alcoverenc Cosme Vidal i Rosich (Alcover, 1869 – Barcelona, 1918) més conegut pel seu pseudònim Josep Aladern, el principal dinamitzador del Modernisme literari al Camp de Tarragona. Malgrat la penúria econòmica en què va viure, va desenvolupar una intensíssima activitat intel·lectual com a escriptor, periodista, historiador, traductor, editor de revistes i de col·leccions de llibres, gramàtic, folklorista, impressor i dinamitzador cultural.
Entre els anys 1897 i 1898 es va constituir al voltant seu el Grup Modernista de Reus integrat per Màrius Ferré, Hortensi Güell, Miquel Ventura, Pere Cavallé, Ròmul Salleres, Plàcid Vidal, Joan Puig i Ferreter, Xavier Gambús i Antoni Isern.

Des del museu hem programat un seguit d’activitats al voltant de la seva figura, junt amb altres entitats i equipament culturals del municipi, que anirem realitzant durant els propers mesos per tal de fer valdre la memòria de tan il·lustre alcoverenc.

Encetem, doncs,  el primer acte de la programació especial de l’any Aladern convidant al museu a Magí Sunyer, professor titular de la Facultat de Filologia Catalana de la URV i gran coneixedor de la vàlua i de l’obra del mestre Aladern. Aquesta xerrada l’hem organitzat amb la col·laboraciódel Centre d’Estudis Alcoverencs que durant anys ha promogut la difusió del patrimoni literari entorn d’aquest entranyable personatge. Actualment, el museu acull una interessant exposició sobre el mestre Aladern i la seva colla, exactament en d’indret on va tenir una petita impremta anomenada “La Saura”.

La xerrada “Josep Aladern, la necessitat d’escriure” serà el divendres dia 23 de novembre a les 7 del vespre