8 Maig, 2020

Descobreix-nos!

ñ

El patrimoni que custodiem i conservem afavoreix la percepció i l’expressió d’emocions, la construcció d’un comportament interdisciplinari, el desenvolupament d’estratègies i habilitats d’investigació, la interpretació de significats i la presa de decisions. És per això que plantegem el treball amb les escoles d’acord amb un denominador comú: una única estratègia educativa comptartida.

ACTIVITAT AL MUSEU: Museu i escola caminem plegats

La proposta Museu i escola caminem plegats permet treballar l’àrea de coneixement de les ciències de la naturalesa (paleontologia) i de les ciències socials (vida passada) de manera competencial i transversal. Les exposicions Triàsic, explosió de vida i Ca Batistó, modernitat burgesa, es plantegen com el marc inspirador d’un procés d’aprenentatge significatiu a partir de la interacció amb el patrimoni i les fonts primàries. I per tal d’aprofitar al màxim l’activitat al museu necessitem la complicitat dels i les mestres a través d’una trobada virtual o presencial prèvia com a punt de partida, i d’aquesta manera planificar i si cal, adaptar l’activitat a les necessitats curriculars de cada grup.

Objectius didàctics

• Apropar el món dels fòssils i la vida passada de manera fàcil, divertida i interpretant el seu significat.
  • Col·laborar i oferir als centres educatius un espai per compartir el nostre patrimoni i treballar plegats per reforçar les competències bàsiques curriculars.
  • Posar a l’abast dels i les mestres un nou recurs pedagògic com a complement al treball dins de l’aula.
  • Fomentar el coneixement a través de la cooperació, la reflexió i la comunicació.
  • Incidir en la importància de l’educació a partir del patrimoni i la interacció amb el món físic.
  • Viure una emoció cultural inoblidable en un espai d’intervenció cultural modern i enriquidor.
  • Desenvolupar en els nens i nenes diversos valors i promoure principis com ara la creativitat i la igualtat

HORARIS I TARIFES

Dilluns, dimarts i dijous – 9 h a 14 h. Durada de l’activitat 2’5 h aprox. És necessari concertar visita. Entrada estudiants (taller): 4,00 € / Entrada estudiants (només visita guiada): 2,00 €. *Si el grup-classe no supera el nombre de 20 alumnes, preu del taller tancat de 80,00 €, aforament màxim 60 alumnes (2 grups-classe).

Sou una escola d’alta complexitat?

Gràcies al Programa Argonautes de la Generalitat de Catalunya podeu gaudir dels nostres tallers i visites de forma gratuïta. És necessari concertar visita. Aforament màxim 60 alumnes. Durant un curs escolar l’activitat només es pot reservar per un únic nivell educatiu.

INFORMACIÓ D’INTERÈS

On anar a dinar a Alcover si anem al museu d’excursió amb l’escola?

• Plaça Lluís Companys a 400 metres del museu (amb zona de lleure i un espai ampli per menjar)
  • La Font Fresca a 800 metres del museu (vora el riu Glorieta)
  • L’Ermita del Remei a 2,9 km del museu (amb zona de pícnic). A peu pel camí de l’Albiol: 45 minuts
  • Mas de Forès a 3,8 km  del museu (amb zona de pícnic i WC). A peu pel camí de l’Albiol: 1 hora

Tenim altres espais culturals per a visitar i fer una activitat a prop del museu? Sí. Us informem des del museu i si us interessa, formalitzem la reserva amb els nostres col·laboradors.

Demaneu informació i us atendrem aviat!