12 Juliol, 2021

Què fa un peix a les Muntanyes de Prades?

Aquesta és la pregunta que es fan els nens i nenes només entrar al museu quan es troben al davant d’un exemplar fòssil de peix gegant que tenim exposat al vestíbul. Aquest fòssil s’ha descobert a les muntanyes del nostre entorn i és perfecte per plantejar-se preguntes i començar a estirar el fil de l’activitat que desenvolupem a partir del seu coneixement previ.

• Observarem: a partir de manipular fòssils autèntics i imaginar com era l’ésser viu que es va fossilitzar, perquè no sempre és fàcil d’identificar.
  • Construïren hipòtesis: gràcies a submergir-nos a un mar tropical ple de vida, viure un relat en que la història del Peix Pedra ens condueix pels secret més ben guardats de les muntanyes de Prades.
  • Crearem: a través de realitzar la rèplica amb guix d’un fòssil, tal com fan els bons investigadors, que  prendrem a l’escola, decorarem i perquè no, continuarem estudiant-lo a fons.
  • Compartir les habilitats artístiques: després de pintar la rèplica del fòssil fet amb guix, ens agradarà continuar el feedback amb el museu i per això us demanarem de compartir-nos la fotografia de la vostra petita obra d’art, convidant-vos a participar en l’exposició virtual col.lectiva “El Peix Pedra en color”.
  • Edat: 3 a 12 anys. Per a cada nivell educatiu s’adapten els continguts. Per la qual cosa els alumnes de 10 a 12 anys, s’endinsen al mar de les muntanyes de Prades a través d’una descoberta de l’exposició: la corba dels temps, observant i estudiant fòssils de diferents períodes i èpoques per a construir el seu propi coneixement i perquè no, jugar a ser assessors de l’exposició, perquè les seves idees i percepcions ens interessen molt per enriquir l’exposició.