12 Juliol, 2021

Què fa un peix a les Muntanyes de Prades?

Aquesta és la pregunta que es fan els nens i nenes només entrar al museu quan es troben davant d’un espectacular fòssil de peix gegant (motlle i contramotlle) que tenim exposat al vestíbul. El fet d’obrir, literalment, el llibre de la història de la Terra i de la vida al nostre planeta, és l’excusa perfecta per a descobrir-los els secrets de la nostra col·lecció de fòssils marins…

vvv

…cada vegada que es troba un nou fòssil és com una nova pàgina de la història que hem d’aprendre a llegir… La història de les pedres és callada, nosaltres hem de posar-hi veu.

M. Àngels Ollé

Què fem?

• Construïm hipòtesis gràcies a submergir-nos al relat d’una història que va succeir a un antic mar ple de vida, sobre un dels secrets més ben guardats de les muntanyes de Prades.
  • Gaudim del llenguatge literari a través de la creació d’una gran pedagoga i mestra com va ser M. Àngels Ollé. Ella és l’autora del recurs museogràfic estrella, el conte Peix Pedra, per la qual cosa el seu record sempre està present dins del museu com amiga i gran col·laboradora.
  • Creem a partir del motlle de la miniatura d’un gran fòssil la seva rèplica amb guix com fan les investigadores i els investigadors, per tal de prendre’l a l’escola i continuar estudiant.
  • Compartim des de l’escola la rèplica del vostre fòssil que pintareu. Només cal que ens envieu la fotografia de la vostra petita obra d’art a: museualcover@alcover.cat i l’exposarem al web!
  • L’activitat al Museu pot incloure la visita a les pedreres de Lucas per anar a cercar fòssils. *Les pedreres no estan adaptades per al públic amb mobilitat reduïda.

Descarrega’t el cronograma!

HORARIS I TARIFES

Dilluns, dimarts i dijous. Durada de l’activitat 1:30 h aprox. És necessari concertar visita. Taller: 4,00 € per alumne. *Si el grup-classe no supera el nombre de 20 alumnes, preu del taller tancat de 80,00 €. Aforament: grup-classe 25 alumnes aproximadament. Si sou una escola de màxima complexitat i us acolliu al programa Argonautes. Taller: 2,00€ per alumne.

*Per acompanyar-vos a les pedreres a la tarda: suplement 2,00€ per alumne

Sou més de 30 alumnes?

Si ens visiteu més de 30 alumnes cal que s’organitzeu en dos grups, perquè al museu només pot accedir un grup. El grup que queda a fora del museu si vol, pot fer una activitat lliure a partir de la informació del poble que us facilitarem (gratuïta) o dirigida, conduïda per educadors experts. Us proposem dues opcions:

OPCIÓ 1 “Som sostenibles: fem la nostra espelma” (Preu: 3€ per alumne. Durada: 40 minuts)

• Visita a la Casa Museu de la Mel per reflexionar i observar com era i és d’important encara l’ecosistema de les abelles per la vida #ODS15. En clau de sostenibilitat realitzarem una espelma amb cera d’abella. Descarrega’t la guia. Activitat dirigida pel Joan Maria Llorenç, expert apicultor.

OPCIÓ 2 “Ara fa 100 anys érem sostenibles?” (Preu: 4€ per alumne. Durada: 1h)

• Descoberta del nucli antic a través de visualitzar com era de sostenible la vida ara fa 100 anys al bell mig del poble. Activitat dirigida per l’empresa col·laboradora ANS Educació.

On podem anar a dinar?

• Plaça Nova (Ajuntament) a 200 metres: La plaça compta amb una amplia porxada, ideal pels dies de pluja.
  • Plaça Lluís Companys a 400 metres del museu. La plaça compta amb una zona de lleure, però té pocs espais amb ombra així que no és recomanable els dies de calor.
  • La Font Fresca a 800 metres del museu, vora el riu Glorieta al seu pas per la vila. Espai sense zona de lleure però, amb zones d’ombra.

Demaneu informació a museualcover@alcover.cat i us atendrem aviat!

MAPA DE LOCALITZACIÓ

X: 1.1701544722469299, Y: 41.262392341157302