28 Juny, 2022

Què fa un peix a les muntanyes de Prades?

Aquesta és la pregunta que es fan els nens i nenes només entrar al museu quan es troben davant d’un espectacular fòssil de peix gegant (motlle i contramotlle) que tenim exposat al vestíbul. El fet d’obrir, literalment, el llibre de la història de la Terra i de la vida al nostre planeta, és l’excusa perfecta per a descobrir-los que hi hagut grans extincions, però també, importants explosions de vida, sobretot durant el triàsic.

CICLE SUPERIOR: museu i pedreres

Què fem?

• Construïm hipòtesis gràcies a apropar-nos al relat de la vida a la terra a través de la corda del temps i els objectes que trobem dins de l’exposició. Com per exemple, preguntar-nos que fa un ós de rinoceront fossilitzat descobert a la vora d’un fòssil de peix a les mateixes muntanyes?
  • Gaudim del llenguatge expositiu per reflexionar com les roques actuals ens expliquen que el paisatge no ha estat sempre igual.
  • Simulem a partir d’un motlle i guix com es van formar els fòssils del triàsic del nostre jaciment i per què conserven les parts toves?
  • Ens traslladem a les pedreres de Lucas, el nostre jaciment, per visualitzar “in situ” els canvis del paisatge durant milions d’anys a través de l’observació, manipulació i interpretació de la geologia actual. *Les pedreres no estan adaptades per al públic amb mobilitat reduïda.

Descarrega’t el cronograma

HORARIS I TARIFES

Dilluns, dimarts i dijous.  Durada de l’activitat 1:30 h al museu (matí) i 1 h a les pedreres (tarda). És necessari concertar visita.

Preu: 8,00 € per alumne. *Si el grup-classe no supera el nombre de 20 alumnes, preu del taller tancat de 160,00 €. Aforament: grup-classe 25 alumnes aproximadament. Si sou una escola de màxima complexitat i us acolliu al programa Argonautes. Taller: 4,00€ per alumne.

Sou més de 30 alumnes?

Si ens visiteu més de 30 alumnes cal que s’organitzeu en dos grups i entrar per separat al museu. El grup que queda a fora pot escollir fer una activitat lliure: Què ens expliquen les pedres del poble?, a partir de la informació del poble i les indicacions que us facilitarem (gratuïta). La proposta parteix de fer una descoberta del nucli antic on identificar els materials constructius que relacionen l’urbanisme amb l’extracció de materials al llarg del segles (pedreres), relacionant-ho amb la història geològica del nostre entorn i per tant, de les muntanyes de Prades. Descarrega’t la guia.

On podeu anar a dinar?

• Plaça Nova (Ajuntament) a 200 metres: La plaça compta amb una amplia porxada, ideal pels dies de pluja.
  • Plaça Lluís Companys a 400 metres del museu. La plaça compta amb una zona de lleure, però té pocs espais amb ombra així que no és recomanable els dies de calor.
  • La Font Fresca a 800 metres del museu, vora el riu Glorieta al seu pas per la vila. Espai sense zona de lleure però, amb zones d’ombra.

Demaneu informació a museualcover@alcover.cat i us atendrem aviat!

MAPA DE LOCALITZACIÓ

X: 1.1701544722469299, Y: 41.262392341157302