22 Juny, 2020

Aquest juliol i agost Triàsic en família al museu!

.

Hem creat aquesta activitat per gaudir en família dels valors del nostre patrimoni. No es tracta només de realitzar un taller, sinó de viure una aventura dins del museu per gaudir plegats dels nostres tresors i molt més…

Comencem amb l’aventura triàsica amb el Peix Pedra

Ens endinsem a un antic mar tropical on el conte Peix Pedra, creat per l’escriptora i pedagoga Àngels Ollé i il·lustrat per Maria Espluga, ens traslladarà a l’enigmàtic món en què els nostres fòssils marins del Triàsic prenen vida.

Ens trèiem el Carnet de Col·laborador/a del Museu

A la sala de tallers hi realitzem un “curs intensiu” de formació per interpretar i entendre aquestes espectaculars empremtes de vida que guardem en el Museu. Aquestes nocions bàsiques són necessàries per aconseguir el Carnet de Col·laborador/a del Museu, el qual us permetrà accedir a un bon grapar d’avantatges en futures visites, com ara entrades gratuïtes per algun amic o amiga.

m

Entrem on descansen els nostres grans tresors!

Dins de les antigues golfes de Ca Batistó hi descobrim l’enigmàtic món de les Muntanyes de Prades quan encara no s’havien format i tot ho inundava un antic mar tropical. Cada fòssil de peix, medusa, rèptil… explica perfectament una pàgina de la història de la Terra. Les pedres són callades i nosaltres els hi posem veu!

I dins de l’espai triàsic…i

Descobrim un món ple de sorpresa i de color, grans i infants obrireu finestres i calaixos, observareu i reflexionareu sobre com el planeta Terra no ha estat sempre igual, què va passar després de la mare de totes les extincions i com ha evolucionat la vida enmig d’aparicions, extincions i explosions de vida.

.

Per acabar, visitant l’altra exposició de museu i fer un safari fotogràfic a Ca Batistó!

En sortir de l’espai Triàsic mentre els adults visiten l’exposició de la planta noble de Ca Batistó, un petit palau ple de secrets: artefactes antics, musica i fotografies del passat, records… Caçareu objectes d’ara fa 100 anys per a comparar-los amb els d’avui dia i fotografiar-los.

.

Després de la visita i des de casa us convidem a participar en l’exposició: “El Peix Pedra en color”

Pinteu la rèplica de fòssil que heu fet al museu que és molt fàcil i divertit. Ens agradarà molt veure com us ha quedat la vostra petita obra d’art, així que compartiu-la amb tots els nostres col.laboradors i col.laboradores en l’exposició virtual “El Peix Pedra en color”. Envieu la fotografia a través d’Instagram i no oblideu etiquetar-nos (@museualcover)

.

Informa’t dels horaris, tarifes, promocions i on trobar-nos

Tenim nou horari COVID-19

Consulteu AQUÍ el nou horari i com fer la reserva

Temporalment queda anul.lat l’horari habitual davant de les noves mesures de seguretat: De dimarts a divendres a les 11:15h amb reserva prèvia (durada: 45 min) // Dissabtes, diumenges i festius a les 11:15h sense reserva prèvia (durada: 45 min). Cal estar al museu 5 minuts abans de començar l’activitat.

Edat recomanada de 5 a 12 anys. El museu està adaptat per a nens i nenes amb mobilitat reduïda.

Adults: 6,00€ (no s’aplica cap descompte) // Infants: 4,00€ (gratuïta els menors de 5 anys i amb el Carnet Club Super 3 que cal presentar-lo el mateix dia de la visita).

COM ARRIBAR?

Carrer de la Costeta, 1-3. 43460 Alcover (Tarragona)
977846452 – museualcover@alcover.cat

MAPA DE LOCALITZACIÓ