Una visita guiada al campanar obre el cicle Nits a la Fresca

El Museu d’Alcover, ha organitzat pel divendres 14 de juliol a les 22h i a les 23h, una visita guiada nocturna a l’Església Nova sota el títol  Sentim les veus de les campanes sota els estels. Aquesta activitat obre el cicle cultural Nits a la Fresca que s’allargarà fins el 16 d’agost.

L’objectiu és poder passejar entremig de passadissos amagats, arcs i voltes de maó despullats de qualsevol revestiment, petits espais sorprenents o maquinàries en desús, fins a arribar a dalt de tot, el nostre campanar inacabat, des d’on gaudir de les vistes d’una de les esglésies més representatives dels inicis de l’escola del Camp de les comarques de Tarragona.

L’edifici històric de l’Església Nova o de l’Assumpció, construït a finals del segle XVI, amb el pas del temps s’aniria ampliant i restaurant fins arribar a la fisonomia actual. Entrat el segle XXI, però, el mal estat de conservació de l’edifici i la degradació dels materials constructius en feien perillar l’estructura. Sortosament, s’aconseguiria fa uns anys el finançament necessari per a realitzar-hi un rigorós treball de restauració (2005-2010) que permetria la rehabilitació de les cobertes de les capelles laterals, la restauració de les façanes superiors de la nau, la consolidació dels contraforts greument afectats per filtracions d’aigua i vegetació, etc.

Tanmateix, la recuperació dels passos interiors de l’edifici ens han permès obrir al visitant un interessant recorregut, passant a través dels espais de les cobertes, l’escala de caragol de la capçalera, la sala sustentada per pilastres sobre les voltes de la nau, acabant en el recorregut en vertical dels diferents nivells interiors del campanar. Un itinerari seqüencial i historiat per uns espais inèdits i desconeguts que mostren l’estructura arquitectònica, la història constructiva i la comprensió del monument en la seva globalitat.

Per a participar en aquesta activitat cal inscripció prèvia trucant al 977 84 64 52 o enviant un correu electrònic a museualcover@alcover.cat. L’activitat té un cost de 2€ (gratuït pels menors de 10 anys)

sota coberta