Xerrada: Parlem-ne!. Qui i per què ens visita?

El museu fa temps que treballa per a consolidar un programa educatiu de qualitat. No es pot oblidar que una de les principals funcions d’un equipament cultural consisteix a difondre el seu patrimoni, interpretar-lo i donar-lo a conèixer de la manera més entenedora i atractiva possible.

És per això que s’ha desenvolupat un programa educatiu força complet, adaptat a les necessitats dels diferents públics, i sobretot , garantint la qualitat de la visita, malauradament, una exigència que la voràgine del que anomenem turisme cultural molts cops no té en compte, com explicarem.

El museu treballa amb les famílies oferint una engrescadora activitat al voltant del Peix Pedra, amb els grups de jubilats dissenyant un atractiu recorregut que combina el poble, ca Batistó i els fòssils, així com també amb les escoles, endinsant als infants i joves a les muntanyes de Prades i a la història Triàsica que s’hi amaga. Mentre que pel públic que ens visita individualment o en grups reduïts s’han creat dues engrescadores activitats que ens han sorprès per la bona acollida que han tingut: “Del Triàsic al món burgès” i “Bandolers, pedres i palaus”. Unes visites guiades combinades que finalitzen amb una degustació de cervesa artesanal produïda a casa nostra.

La xerrada se centrarà doncs a explicar què fem i perquè ho fem, així com presentar les línies d’actuació a seguir un cop s’hagi inaugurat la nova museografia de paleontologia que s’inaugurarà el pròxim 18 de maig, coincidint amb el dia Internacional dels museus. Sota el títol: “Triàsic, explosió de la vida”, s’oferirà al nostre públic un nou producte turístic-cultural que ens ajudarà a donar un major impuls a les visites. Els nostres espectaculars fòssil marins descobriran una experiència més vivencial i emotiva dins del museu, la clau de l’èxit en un equipament cultural del segle XXI.

L’acte tindrà lloc el proper 27 d’abril a les 19h a la sala d’activitats del Museu d’Alcover